Παρασκευή 21 Ιανουαρίου 2022

1ο Εργαστήριο Δεξιοτήτων

Εργαστήρια Δεξιοτήτων



Πρόγραμμα Καλλιέργειας Δεξιοτήτων


Θεματική Ενότητα:< Φροντίζω το Περιβάλλον>


Τίτλος του Προγράμματος : “ Ανακύκλωσε μαζί μας, για να σώσουμε τη Γη μας”

Δεξιότητες στόχευσης του εργαστηρίου: Δεξιότητες μάθησης του 21ου αιώνα

Δεξιότητες ζωής

Δεξιότητες του νου

Σύνδεση με την Βασική Θεματική:Διαχείριση απορριμάτων, ανακύκλωση



Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Πελαντάκη Μαρία



Βασικός σκοπός του προγράμματος είναι να γίνει κατανοητό από τα νήπια ,ότι τα απορρίμματα είναι αποτέλεσμα της ανθρώπινης δραστηριότητας και η διαχείρισή τους αποτελεί σημαντικότατη ευθύνη όλων, μικρών και μεγάλων.

Οι επί μέρους στόχοι αφορούν στη διαμόρφωση συμπεριφορών και στρατηγικών : α) ελέγχου της ανεξέλεγκτης ρίψης απορριμάτων,β) ορθολογικής διαχείρισής τους,γ) ανακύκλωσης.

Αφορμή για το σχεδιασμό του προγράμματος, απετέλεσε η ανάγκη διαμόρφωσης κατάλληλων στάσεων και δεξιοτήτων στα παιδιά μικρής ηλικίας ,σχετικά με σημαντικά περιβαλλοντικά προβλήματα.Οι σύγχρονες κοινωνίες των οποίων κύρια πρακτική αποτελεί η υπερκατανάλωση αγαθών ,καταφεύγουν αναπόφευκτα σε κατασπατάληση φυσικών πόρων και ενέργειας καθώς και στην παραγωγή τεράστιου όγκου απορριμάτων.

Επομένως , η αλλαγή στάσεων και συμπεριφορών και η ανάληψη δράσης,είναι προαπαίτηση για τους μελλοντικούς πολίτες ολόκληρου του πλανήτη.

Τι είναι όμως τα απορρίμματα; Πρόκειται για υλικά τα οποία ο άνθρωπος θεωρεί “ άχρηστα” και που επιθυμεί να απομακρυνθούν από κοντά του,καθώς είτε του καταλαμβάνουν το χώρο, είτε του προσβάλουν την αισθητική ή ακόμα φαίνεται να αποτελούν κίνδυνο για την υγεία του.

Η βασικότερη πρακτική μείωσης των απορριμάτων στην Ελλάδα είναι η ανακύκλωση και αποτελεί τη σημαντικότερη πτυχή διαχείρισής τους.

Η ευαισθητοποίηση λοιπόν στα περιβαλλοντικά προβλήματα,η παρουσίαση φιλοπεριβαλλοντικών στάσεων, καθώς και η οργάνωση σχετικών δράσεων είναι σημαντικό να ξεκινούν από πολύ μικρή ηλικία ,ώστε να λειτουργούν παρεμβατικά στη διαμόρφωση φιλικών προς το περιβάλλον αξιών, στάσεων και συμπεριφορών.


Ενδεικτικές δραστηριότητες:

1.Τα νήπια φαντάζονται ότι από κάπου έρχεται μια δυσάρεστη μυρωδιά. Αναπαριστούν τα συναισθήματα με το πρόσωπο και το σώμα τους.Σε ζευγάρια συζητούν τι μπορεί να δημιουργεί αυτή τη μυρωδιά και εξηγούν από που προέρχεται και γιατί.

2.Τα νήπια παρακολουθούν βίντεο και καλούνται να παρατηρήσουν , να συγκρίνουν και να διαχειριστούν κριτικά τις πληροφορίες. Στη συνέχεια , φτάνουν σε συμπεράσματα σε σχέση με την προσωπική τους κατάσταση. Πώς θα ήταν ο τόπος μας με καλή διαχείριση απορριμάτων και πώς με κακή διαχείριση.

3. Αναγνωρίζουν την σήμανση της ανακύκλωσης.

4.Διαχωρίζουμε ανακυκλώσιμα και μη υλικά.

5.Φτιάχνουμε ειδικό κουτί για τα ανακυκλώσιμα “ σκουπίδια” από το δεκατιανό μας.

6.Διαχωρίζουν τα απορρίμματα σε οργανικά και ανακυκλώσιμα.

7.Επίσκεψη ειδικού από την ΔΕΔΙΣΑ και ενημέρωση των νηπίων.

8.Σε περίπατο στην αυλή του σχολείου εντοπίζουμε τα απορρίμματα των μεγάλων παιδιών ( ακόμα και αυτά που ήταν στις κουφάλες των δέντρων κρυμμένα), τα συγκεντρώνουμε και τα παραδίδουμε στην Δ/ντρια του σχολείου μας μαζί με τις παρατηρήσεις μας και την παράκληση να μιλήσει στα παιδιά του Δημοτικού για την σωστή συμπεριφορά τους σε σχέση με τα απορρίμματα.

……………………….

Καταγραφή και περισυλλογή των απορριμάτων από την αυλή του σχολείου μας.

Εντοπίζουμε  αρχικά  τους κάδους απορριμάτων στην αυλή του σχολείου.




Στη συνέχεια εντοπίζουμε τα απορρίματα  και τα περισυλλέγουμε.





Στη συνέχεια κάνουμε διαλογή, σε ανακυκλώσιμα και μη ανακυκλώσιμα.





Δεν ήταν και λίγα.Συμφωνείτε;
Στην μπλε κούτα βάλαμε τα ανακυκλώσιμα  απορρίματα.

Στη συνέχεια παίζουμε και χωρίζουμε διάφορα "σκουπίδια", ανάλογα με το υλικό από το οποίο είναι κατασκευασμένα.





Επίσκεψη στο Νηπιαγωγείο μας και ενημέρωση από υπεύθυνο της ΔΕΔΙΣΑ.








Καταγράφουμε τα σκουπίδια  της καθημερινότητάς μας.........














Ζωγραφίζουμε πώς θα ήταν η πόλη μας χωρίς κάδους ανακύκλωσης και απορριμάτων.......












Γκρίζα, μουντή και γεμάτη σκουπίδια.............













Αντίθετα με αρκετούς κάδους ανακύκλωσης και απορριμάτων θα είναι  γεμάτη χρώμα, φωτεινή και χαρούμενη.
Δική μας η επιλογή........................


Στη συνέχεια ,φανταζόμαστε πώς θα μπορούσε να ξαναχρησιμοποιηθεί ένα άδειο γυάλινο βαζάκι.....







Επαναχρησιμοποίηση λοιπόν , με πολλή φαντασία και αγάπη για το περιβάλλον.


















Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου